مجله آموزشی رگال خاص

تجربه‌ی حس شگفت‌انگیز خاص بودن !

انواع شلف و کاربرد آن در دکوراسیون

آنچه در این مقاله میخوانید
    انواع شلف و کاربرد آن در دکوراسیون

    با انواع شلف و کاربرد آن در دکوراسیون آشنایی دارید؟ می دانید شلف چه تاثیری بر دکوراسیون منزل دارد؟ یا شلف ها در کدام یک از بخش های منزل استفاده می شوند؟ به طور قاطع می توان گفت شلف وسیله ای جدید است که به تازگی رونمایی شده است و اکثریت مردم با آن آشنایی ندارند. در این مقاله می خواهیم در مورد انواع شلف و کاربرد آن در دکوراسیون منزل به بحث و تبادل نظر بپردازیم.

    هر قدر که تکنولوژی پیشرفت کند، خانه ها مدرن و هوشمند می شوند. مردم ترجیح می دهند از به روزترین مدها استفاده کنند تا دکوراسیون منزل خود را کاملا به روز نگاه دارند. برخی وسایل مانند قفسه و یا شلف وجودشان در منزل ضروری است. این عناصر کمک می کنند خانه شما همواره مرتب و به نظم دیده شود. در این نوشته می خواهیم به انواع شلف و کاربرد آن در دکوراسیون منزل هم چنین نقش شلف در دکوراسیون منزل بپردازیم. با رگال خاص همراه باشید.

     

    شلف چیست؟

    شلف را می توان همان قفسه چوبی دانست که پیش از این در منازل کاربرد داشت و با نام قفسه استفاده می شد. اگر با این نگاه به شلف پیش برویم می توان گفت استفاده از شلف به قرن هشتم میلادی باز می گردد. شلف ها در مدل های متنوعی در منازل استفاده می شود. در گذشته می توان گفت شلف صرفا برای نگهداری اشیاء مختلف استفاده می شد. اما امروزه از شلف ها علاوه بر کاربرد آن ها برای دکوراسیون منزل نیز استفاده می شود.

    از مهم ترین مزایای شلف می توان به این مرد اشاره کرد که برخی از شلف ها روی دیوار نصب می شوند و بنابراین فضای زیادی را اشغال نمی کنند. همچنین تنوع زیادی در طرح و جنس دارند. اگر به سیر تکامل شلف ها نگاهی بیندازیم متوجه می شوید که شلف ها امروزه در اشکال متنوعی تولید می شوند که با هر دکوراسیونی قابل تطبیق می باشند.

     

    انواع شلف و کاربرد آن در دکوراسیون از نظر جنس

    شلف چوبی: این شلف ها بسیار پرطرفدار هستند و برای خانه هایی با فضای کلاسیک بسیار زیبا می باشند. البته گاهی از شلف چوبی با ترکیب فلز و شیشه نیز استفاده می شود که نمای مدرن و معاصر را برای شما به همراه دارد.

    شلف ام دی اف: شلف های ام دی اف به دلیل اینکه از چوب ها ارزان تر هستند بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. این شلف ها نیز در رنگ های مختلف از جنس MDF ساخته می شود.

    شلف فلزی: شلف های فلزی به دلیل مقاوت بسیار پرطرفدار هستند. در صورتی که می خواهید وسیله های سنگینی بر روی شلف خود بچینید بهتر است از شلف فلزی استفاده کنید. اجسامی مانند لوازم اشپزخانه و یا وسایل انباری برای این کار بسیار مناسب هستند.

    شلف شیشه ای: شلف های شیشه ای عموما کاربرد تزئینی دارند و برای دکوراسیون اتاق نشیمن بسیار مناسب می باشند. این نوع شلف ها بیشتر در سبک های مدرن استفاده می شود.

    شلف پلاستیکی: این نوع شلف ها جنبه دکوراسیون ندارند و عموما برای نگهداری کفش و کتاب و یا وسایل اتاق کودک از آن ها استفاده می شود. از ویژگی های این شلف ها می توان به سبک بودن آن ها اشاره کرد.

     

    انواع شلف و کاربرد آن در دکوراسیون در رگال خاص

    • شلف دیواری

    این نوع شلف ها همان طور که از نام آن ها مشخص است به دیوار متصل می شوند و عموما از جنس چوب ساخته می شوند. شلف های دیواری فضای کمی را اشغال می کنند. شلف دیواری برای ایجاد یک کتابخانه کوچک در کنج اتاق، زمانی که فضای زیادی ندارید، بسیار مناسب است.

    • کتابخانه فانتزی

    فضای تولید و طراحی عموما به سمت ایجاد مدل های جدید پیش می رود به طوری که مردم ترجیح می دهند از جدیدترین مدل ها برای کتابخانه استفاده کنند. کتابخانه فانتزی نوع جدیدی از کتابخانه است که می تواند تاثیر بسزایی در دکوراسیون منزل شما داشته باشد. این کتابخانه ها در ابعاد متنوعی قابل طراحی و تولید هستند.

    • شلف طبقاتی

    شلف طبقاتی عموما می تواند در کارگاه ها و یا فروشگاه های لوازم استفاده شود. این نوع شلف مانند یک کتابخانه است که می توانید لوازم و وسیله های خود را در آن از یکدیگر تفکیک کنید.

    • شلف ایستاده

    این نوع شلف می تواند برای بخشی از دکوراسیون اتاق نشیمن شما به کار رود. از این شلف می توان به عنوان کتابخانه و یا به عنوان یک قفسه برای قرار دادن دکوری استفاده کرد.

    شلف در کجا کاربرد دارد؟

    شلف در اشپزخانه

    شلف ها را می توان در کنار کابینت ها منزل نیز نصب کرد. این کار فضای دلبازتری را برای شما ایجاد می کند. می توانید تنها بخش کوچکی از آشپزخانه خود را به شلف اختصاص دهید و یک دکوراسیون جدید با شلف ایجاد کنید.

    شلف در اتاق خواب

    در اتاق خواب برای نگهداری لوازم، اکسسوری و لوازم تزئینی می توانید از شلف استفاده کنید. شلف ها را می توان هماهنگ با رنگ تخت خواب انتخاب کرد که نه تنها برای تزئین دیوار به کار می رود، بلکه ظاهری متفاوت نیز به فضا می دهد. شلف هایی که در اتاق خواب نصب می شود عموما بر روی دیوارهایی نصب می شود که زیر تخت قرار دارد که جلوه بسیار خوبی را به همراه دارد.

    شلف در اتاق نشیمن

    در گوشه هایی از خانه که عموما خالی و بدون کاربرد هستند استفاده از شلف می تواند ایده جالبی باشد که هم فضا را پر می کند و هم دکوراسیون جدیدی را برای شما به ارمغان می آورد.

    شلف در اتاق لباس

    اتاق لباس جزو اتاق هایی است که عموما با شلف ساخته می شود. چرا که هدف در اتاق لباس تفکیک کردن لباس ها می باشد. با استفاده از شلف در اتاق لباس می توان فضای مرتبی را برای لباس ها، کفش ها و دیگر لوازم ایجاد کرد.

    کلام آخر

    در این مقاله در مورد انواع شلف و کاربرد آن در دکوراسیون منزل به بحث و تبادل نظر پرداختیم. همانطور که در بخش های پیشین بیان شد شلف ها در انواع مختلفی تهیه و تولید می شوند که می توانید با دکوراسیون منزل خود آن ها را ست کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر شما عزیزان می توانید به فروشگاه رگال خاص مراجعه کنید.

     

    RECCOMEND
    سایر مقالات رگال خاص
    دیدگاهتان را بنویسید
    نام
    ایمیل
    نظر