مجله آموزشی رگال خاص

تجربه‌ی حس شگفت‌انگیز خاص بودن !

ایده های جدید در طراحی ویترین فروشگاه

آنچه در این مقاله میخوانید
    ایده های جدید در طراحی ویترین فروشگاه

    فروشگاه ها امروزه از روش های گوناگونی برای افزایش نرخ حضور مشتری و همین طور فروش استفاده می کنند که البته بخش عظیمی از آن به روانشناسی انسان ها مربوط است؛ در درجه اول باید در مورد مشتریان خود اطلاعات کافی را داشته باشید. این که بدانید آن ها در منطقه ای که شما فروشگاهی را راه اندازی و افتتاح کرده اید چه چیزی را نیاز دارند و انتظارات آن ها از فروشگاه شما چیست.

    رگال لباس

    در مورد ویترین فروشگاه ها امروز صحبت می کنیم و این که در رشد فروش یک کسب و کار قطعاً اهمیت مهم و عظیمی خواهند داشت. شما می توانید با سفارشی سازی فروشگاهتان به شکل دلخواه و همین طور ایجاد برخی تغییرات در ویترین مشتریان بیشتری را جذب کنید.

    به هر حال مشتری در نگاه اول به سراغ ویترین می رود و این که وارد فروشگاه شود تا 90 درصد بستگی به ویترین شما و جذابیت آن برای او خواهد داشت. در نتیجه شما باید برای ویترین اهمیت ویژه ای قائل شوید و این که مشتری را مجاب کنید که وارد فروشگاه شما شود، او احتمالا خیلی زود جذب کالا هایی می شود که نمونه آن ها در ویترین موجود است.

    تزئین ویترین فروشگاه

    در درجه اول باید مفهوم ویترین را به خوبی درک کنیم، این که ویترین باید به صورت کلی خلاصه ای کالا ها که شما در فروشگاه دارید را به مشتریان معرفی کند، مثلا اگر علاوه بر فروش لباس و پوشاک اکسسوری و همین طور کلاه و کیف و یا حتی کفش نیز به فروش می رسانید، تعدادی را در ویترین قرار دهید.

    این مسئله می تواند کمکی باشد بر این مسئله که آن ها برای انجام خرید اصلی به داخل فروشگاه بیایند. در واقع یک کنجکاوی ایجاد می کنید که کالا هایی از این دست نیز درون مغازه وجود دارد و احتمالا با وارد شدن به این مرکز خرید آن ها به نتیجه می رسند.

    پس از آن بهتر است که ارتفاع ویترین را ینز در حالتی مناسب قرار دهید، طوری که نیاز با بالا و یا پایین کردن مرتب و پشت هم چشم ها نباشد. بسیاری از بوتیک ها این اشتباه را مرتکب می شوند که تمامی کالا ها را در یک نقطه قرار می دهند و یا این که روی زمین جای می دهند.

    مردم علاقه ای به بوتیک ها و فروشگاه هایی ندارند که مدت ها است ویترینشان دگرگون نشده و یا این که کالا های جدید در دید راس عموم قرار نگرفته.

    بهتر است که در داخل ویترین از رنگ های روشن استفاده کنید.

    دید داخل فروشگاه از ویترین

    پس از آن بهتر است که در بخشی از ویترین از شیشه ها و استند ها استفاده کنید. این مسئله کمک می کند تا فضای داخلی فروشگاه نیز در راس مشاهده مشتریان باشد. در این صورت آن ها به راحتی می توانند هر کالایی که در قفسه های شما موجود است را نیز بررسی کنند. اغلب مشتریان دوست دارند نخست انتخاب را انجام داده و سپس وارد فروشگاه شوند.

    وقتی یک محصول خاص را از شما می خواهند جایگزینی را در اختیار آن ها قرار ندهید. این کار باعث می شود که نسبت به فروشنده بی اعتماد شوند و این قطعا به هیچ عنوان مسئله خوشایندی نیست.

    در واقع آن ها مایل هستند نخست کالا و یا لباس مورد نظر خود را در ویترین پسندیده و سپس صرفا برای خرید و انجام مراحل پرداخت و گرفتن تخفیف وارد فروشگاهتان شوند. قیمت گذاری روی کالا ها نیز می تواند راهی درست و روشی مهم و مناسب برای جذب مشتریان باشد. به هر حال پس از دید مناسب داخل مغازه از ویترین این مسئله را نیز به هیچ عنوان دست کم نگیرید.

    دکوراسیون ویترین بوتیک و فروشگاه لباس

    یکی از اصلی ترین و مهم ترین نکات در فروشگاه های لباس و بوتیک ها تغییر دکور دوره ای ویترین است. بیش از هر فروشگاهی در بوتیک ها ویترین اهمیت خواهد داشت، اگر فروشگاه شما هر کدام از اکسسوری ها و پوشش ها مانند شال، مانتو، کت و شلوار، تی شرت و... را در کنار هم به فروش می رساند شما می توانید با کیفیت ترین ها، بهترین ها و خوش قیمت ترین ها از هر دسته بندی را در معرض دید مخاطب قرار دهید.

    به هر حال نمایش کالا ها به گونه ای باشد که به راحتی قابل رویت بوده و مشتری فضای لازم برای انتخاب را نیز داشته باشد.

    باید فضای ویترین را برای هر نوع فروشگاهی بخصوص فروشگاه لباس مردانه بزرگ در نظر بگیرید. مردان علاقه ای به گشت و گذار درون فروشگاه ها ندارند. از بوتیک ها لباسی را پسندیده و سعی می کنند هر چه زود تر همان را انتخاب کرده و خرید را انجام دهند.

    استفاده از دیزاین منحصر به فرد در ویترین

    بهتر است که از یک دیزان جذاب و منحصر به فرد در بوتیک مغازه خود استفاده کنید که نظیر آن حداقل در شهر وجود نداشته باشد. دیزاین ها و دکوراسیون شبیه به هم می تواند حس بدی را در ذهن مشتری به وجود آورد. با این که ممکن است تاکنون از فروشگاه شما خریدی انجام نداده باشد، اما به هر حال ترجیح می دهد وارد فروشگاه نشده و به سراغ رقبای شما برود.

    می توانید از یک صف بندی منظم برای ویترین فروشگاه خود استفاده کنید. این مورد در مورد کتاب فروشی ها، فروشگاه های لوازم الکترونیکی، جانبی، کالا های حوزه دیجیتال، خانه و آشپزخانه به یک صورت است.

    بروز بودن ویترین مغازه را پیش تر به شما عزیزان شرح دادیم. برای کالا هایی که مرتبط بروز می شوند این مسئله البته کلیدی تر و مهم تر است. پس در انتخاب کالا های قرار گرفته در ویترین بخصوص در فروشگاه های حوزه تکنولوژی دقت کافی را به خرج دهید.

    حتی می توانید از فروشگاه های دیگر که مشتریان زیادی را به خود جلب می کنند. ایده برداری کنید. مسئله این است که در بسیاری از موارد اگر شما کالایی را موجود داشته باشید اما در ویترین نباشد، احتمال فروش آن تا 90 درصد افت خواهد کرد. پس به فکر جای دادن آن در ویترین فروشگاهتان باشید.

    استفاده از ویترین برای جذب مشتری

    شما برای تزئین ویترین فروشگاه خود به صورت کلی دو ایده خواهید داشت، نخست این که آن را پر از کالا های رنگارنگ و جدید کنید، در مقابل سعی کنید که گلچینی از بهترین ها را در معرض دید مشتریان قرار دهید. البته که در مورد ویترین فروشگاه اسباب بازی، لباس، کفش و... این مسئله کاملا به شکلی متفاوت است.

    مثلا در مورد فروشگاه های گل و همین طور اغذیه، شما باید حساسیت بیشتری را به خرج دهید. شما محصولات را در این گونه فروشگاه ها در کنار هم می چینید و البته که قرار نیست کار عجیب و غریبی انجام دهید.

    بهتر است کالا ها را از برند های مشهور، محبوب و البته پرفروش قرار دهید. فرض کنید خودتان قصد خرید از یک بوتیک و یا فروشگاه را دارید، انتظارتان چیست؟ دوست دارید چه نام و برندی را در ویترین مشاهده نمائید؟

    رنگ و نور زمینه روشن همواره می تواند بهترین ایده باشد، بهره گیری از هنر های تجسمی و مفهومی و حتی مجسمه ها در ویترین برخی فروشگاه ها جوابگو خواهد بود. بهتر است که با قیمت های ارزان تر مشتریان را کنجکاو سازید تا وارد فروشگاه شما شده و قیمت کالا های دیگر را نیز بگیرند.

    RECCOMEND
    سایر مقالات رگال خاص
    دیدگاهتان را بنویسید
    نام
    ایمیل
    نظر