مجله آموزشی رگال خاص

تجربه‌ی حس شگفت‌انگیز خاص بودن !

چگونگی راه اندازی فروشگاه لباس

آنچه در این مقاله میخوانید
    چگونگی راه اندازی فروشگاه لباس

    در مورد راه اندازی فروشگاه لباس یا همان بوتیک نکات زیادی وجود دارد که باید آن ها را انجام داده و برخی فاکتور ها را نیز در نظر بگیرید، در درجه اول باید عرض کنیم که امروز به فروشگاه های لباس بوتیک نیز گفته می شود، بوتیک ها انواع مختلفی دارند، مردانه، زنانه، بچگانه، صرفا فروشگاه های شال و روسری و یا حتی یک نوع خاص لباس. به یاد داشته باشید که شما برای راه اندازی فروشگاه لباس به چند چیز مهم نیاز دارید.

    نخست این که راه اندازی یک فروشگاه لباس مانند هر چیز دیگری نیازمند دریافت مجوز و همینطور پروانه کسب است؛ شما باید باری شغل خود به اتحادیه پوشاک و فروشگاه های لباس مراجعه کرده و سپس مدارک لازم را به آن ها ارائه دهید. پس از آن کل پروسه به شما توضیح داده خواهد شد و در نهایت کارتان به مرحله نهایی می رسد.

    رگال لباس

    رگال

    ممکن است چند روزی درگیر این موارد باشید، اما در نهایت کارتان انجام خواهد شد و نیاز است که ویترین، رگال و... را نیز خریداری کرده و کم کم به فکر چیدمان فروشگاه خودتان باشید.

    در نهایت باید به فکر یک فروشگاه و مغازه مناسب باشید که انتخاب آن به چند عامل بستگی دارد.

    انتخاب مغازه برای لباس فروشی

    در این وضعیت شما امکان ثبت یک نام منحصر به فرد نیز خواهید داشت، فروشگاه را در نقطه ای خریداری و یا اجاره کنید که جاذبه اقتصادی داشته و در اطراف آن نیز فروشگاه های دیگری باشد، این که شما فروشگاه لباس را در نقطه ای احداث کنید که پر از بوتیک های بزرگ و کوچک است شاید در ابتدا اشتباه به نظر برسد اما در نهایت می تواند به نفع شما باشد.

    در درجه اول از یاد نبرید که یک مغازه لباس فروشی زمانی می تواند موفق شود که ظاهر زیبایی داشته باشد. بهتر است بگوییم که این فاکتور در هر حالتی پاسخگو خواهد بود. شما می توانید یک فروشگاه لباس کوچک را تبدیل به یک برند کنید. در نهایت مشتری ها به سمت شما جذب شده و ترجیح می دهند حتی با پرداخت هزینه بیشتری از شما خرید کنند.

    چون اعتماد سازی به خوبی انجام شده است و شما در این قبال هیچ مشکلی ندارید.

    نورپردازی در بوتیک ها و فروشگاه های لباس به شدت مهم است، پس به آن توجه ویژه ای داشته باشید و سعی کنید که یک نورپردازی مناسب، نه شدید و نه کم را در دستور کار قرار دهید.

    رگال استیل

    دانستنی های راه اندازی فروشگاه لباس

    دقیقا باید رده کاری خود و مشتریانتان را مشخص کنید. این که قرار است لباس ها را در چه رنج قیمت به فروش برسانید گرفته تا سبک کاری تان، آیا شما لباس های مد روز می فروشید یا این که ترکیبی از انواع تیپ ها را در دستور کار خود قرار داده اید، بهتر است بدانید که یک فروشگاه لباس می تواند بخش آنلاین نیز داشته باشد. در این صورت ممکن است کار شما کمی سخت تر شود اما در نهایت بازخورد عالی دریافت می کنید.

    پیشنهاد ما نیز این است که در کنار فروشگاه فیزیکی یک وب سایت راه اندازی کرده و مدل های موجود در فروشگاه را در آن نیر به فروش برسانید. در این صورت سود دهی شما نیز چند برابر می شود. چون مشتریان اهمیت ویژه ای به یک فروشگاه که آنلاین هست می دهند و ترجیحشان این است که انتخاب را انجام داده و در نهایت خرید خود را با چند کلیک ساده نهایی کنند.

    البته این روش نیازمند سرمایه گذاری های بزرگ و بیشتر خواهد بود. در نظر داشته باشید که در بخش تبلیغات و برای سئو نیز شما باید هزینه های بیشتری را پراخت کنید.

    تامین کالا های بوتیک لباس

    در ابتدای کار باید یک لیست فروش برای خود طراحی کنید، این که قرار است چه چیز هایی توسط شما خریداری شود و آن ها را در فروشگاه در معرض دید عموم قرار دهید، بوتیک شما دارای ویترین خواهد بود. در صورتی که ترجیح می دهید ویترین شما پر زرق و برق باشد باید به خوبی به مد روز دقت کنید. هنوز هم مردم به مد روز علاقه دارند و ترجیح می دهند انتخاب خودشان را بر این حالت انجام دهند. طراحی و چیدمان بوتیک شما نیز باید بر اساس اصول بروز انجام گردد.

    یعنی از رگال ها استفاده کنید، طبقه بندی کنید، لباس های جدید را در معرض دید قرار دهید و همینطور برچسب های قیمت را نیز فراموش نکنید.

    مشتریان دوست دارند وارد فروشگاه شده و قیمت ها را بررسی کنند، آن ها وقت و حوصله پرسیدن قیمت از شما را ندارند و این برایشان یک دغدغه مهم و اساسی است.

    شما می توانید لباس ها را از بازار های مختلف از جمله ترکیه، چین، تایلند و حتی کشور های عربی و تولیدی های ایرانی نیز تهیه کنید که البته در این مورد بهتر است انتخاب نهایی را به خودتان بسپاریم.

    چیدمان و دیزاین فروشگاه لباس

    در مورد چیدمان و طراحی یک فروشگاه لباس نیز مسائل مهمی وجود دارد که باید حتما به آن ها دقت کنید، این که سعی کنید سادگی را نیز در بطن فروشگاه خود مد نظر داشته باشید. از المان های ساده بهره گرفته و به خوبی در دیزاین و طراحی فروشگاهتان از روش های نوین استفاده کنید. جالب است بدانید که بخش راستی فروشگاه شما از سوی ورودی مشتری بسیار مهم است.

    چون بیشتر مشتریان به سراغ این بخش می روند و در ادامه باید افزود که فروشگاه شما زمانی رونق دارد که ویترین آن گزینه های خوبی را برای مشتریان در معرض دید قرار دهد. خیلی کم تر این مسئله دیده می شود که مشتریان بی هوا و بدون انتخاب از بوتیک وارد فروشگاه شما شوند.

    پس در هنگام اجاره و یا خرید یک فروشگاه به بوتیک و ابعاد آن و همینطور وسعتی که می توانید در آن لباس بچینید نیز دقت کنید.

    رگالی کردن می تواند کمک مهمی به جذب مشتری باشد، آن ها با دقت بیشتری می توانند خرید را انجام دهند. بسیاری از مشتریان از این که فروشنده رو در روی آن ها مدام با آن ها حرکت کند بیزار هستند این فضا را باز کنید تا به خوبی در فروشگاه شما به دنبال اقلام مورد نیازشان باشند.

    اصول راه اندازی بوتیک لباس

    همینطو در نهایت بهتر است اگر قرار بر حضور نداشتن خودتان در فروشگاه است، شخصی را انتخاب کنید که در درجه اول امانت دار خوبی است.

    ضمن این که می تواند به خوبی مشتریان را راهنمایی کند که در انتخاب بهترین گزینه ها را خریداری کند. این که یک افتتاحیه ویژه برای فروشگاهتان داشته باشید این کار باعث می شود که مشتریان بیشتر با نام شما آشنا شده و جذب کالا هایی که در دسترس قرار داده اید شوند.

    ضمن این که پس از راه اندازی فروشگاه تا مدتی بهتر است قید سود بالا را بزنید و تخفیف های ویژه ای را برای جذب مشتری در نظر بگیرید.

    در نهایت آن ها شما را به عنوان یک فروشگاه معتبر انتخاب خواهند کرد که همواره بهترین قیمت ها را برای کالا ها در نظر می گیرد. ضمن این که باید بر اساس مد روز کار کنید، حتی اگر صرفا به فروش  کت و شلوار مشغول هستید، همیشه باید نیم نگاهی به مد روز نیز داشته باشید.

    در این صورت طیف گسترده تری از مشتریان را بدست می آورید.

    RECCOMEND
    سایر مقالات رگال خاص
    دیدگاهتان را بنویسید
    نام
    ایمیل
    نظر